|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1788 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Temat: Własności funkcji liniowej. Ilość jednostek lekcyjnych: 1 godzina. Klasa II gimnazjum Metoda pracy : -ćwiczenia z wykorzystaniem komputera Forma pracy: - praca w grupach Pomoce dydaktyczne : komputer, program „Wykresik”, karty pracy Cele lekcji: Usystematyzowanie poznanych dotychczas wiadomości: - wykres funkcji liniowej - miejsce zerowe funkcji - punkty przecięcia z osiami układu współrzędnych - odczytywanie z wykresu argumentów, dla których funkcje przyjmują wartości dodatnie bądź ujemne - badanie monotoniczności funkcji (współczynnik kierunkowy), - zależność między współczynnikiem kierunkowym prostych a położeniem ich wykresów Przebieg zajęć: Uczniowie przed tymi zajęciami powinni umieć posługiwać się komputerem, na każdym komputerze został zainstalowany program „Wykresik”, którego działanie i obsługę na początku lekcji nauczyciel omawia. Uczniowie pracują w grupach 2, 3 osobowych(na ile pozwalają warunki w szkolnej pracowni), otrzymują kartę pracy, którą uzupełniają. Karta pracy jest potem sprawdzana i uczniowie otrzymują oceny.
KARTA PRACY DO LEKCJI MATEMATYKI Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII KOMPUTEROWEJ Skład grupy: 1. .................................................. 2. .................................................... 3. ..................................................... Temat: Własności funkcji liniowej I. Wykorzystując program Wykresik sprawdź: 1. Jak są położone względem siebie wykresy następujących funkcji: a) [1p] ............................................................. ............................................................. ............... b) [1p] ............................................................. ............................................................. .............. c) [2p] ............................................................. ............................................................. ................. 2. Dla przykładów z zadania 1 odczytaj z wykresu miejsca zerowe oraz punkt przecięcia z osią y każdej z funkcji. a) [6p] b) [6p] c) [6p]
3. Dla poniższych funkcji określ dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie, a dla jakich ujemne a) y = -2x –3 [4p] b) y = [4p]
c) [4p] d) [4p]
e) y = 5 [2p]
II. Uruchom przeglądarkę Internet Explorer, a następnie wejdź na stronę www.wsip.com.pl/oip/m2001/u/index.htm . Kliknij odnośnik „Prezentacje” i uruchom „Funkcja liniowa”. Obejrzyj prezentację i na jej podstawie uzupełnij zdania: 1. Ogólny wzór funkcji liniowej przyjmuje postać: ................................ , gdzie...................................................... .................... [2p] 2. Wykresy funkcji liniowej są równolegle, gdy....................................................... ...................................................... [2p] 3. Jeżeli funkcje mają ten sam współczynnik b, to ich wykresy................................................. ............................................................. ............................................................ ......................... [2p]
Konspekt i kartę pracy opracowała mgr Julita Francik, nauczycielka matematyki i informatyki Gimnazjum w Truskolasach (woj. Śląskie) |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|